B2B-virksomheder ønsker så inderligt at skabe leads – kig med videre og få 3 tips til at din leadgenerering

Aha, B2B-leads – så utrolig søgte, så inderligt ønskede og så forbandet svære at få. For rigtig mange virksomheder trækker det tænder ud, når der skal skaffes tilstrækkeligt med kvalificerede B2B-leads. Det handler om at tiltrække potentielle kunder og pleje dem gennem mange former for værdifuldt indhold indtil de bliver betalende kunder.

B2B-leads kort fortalt

Ja, hvad er B2B-leads egentlig? Meget kort forklaret, er det de virksomheder, du for alt i verden håber, vil forvandle sig til kunder. Hver enkelt kunde skal være en forretning, der passer som fod i hose til dit produkt eller service.

Et koldt B2B-lead er en virksomhed, der er et godt match med dine produkter, men som endnu ikke har engageret sig. De vil have et meget lavere engagement hvad angår dialog, da du er ukendt for dem. Idéen med denne type leads er at følge dem over tid, og gøre dem til varme leads med værdifuldt indhold.

Varme B2B-leads er virksomheder, der direkte har interageret med din virksomhed. Det kunne være igennem en udfyldt kontaktformular, ved at besøge din hjemmeside gentagne gange osv. Disse leads har aktivt vist interesse, og vil være meget mere tilbøjelige til at have en dialog. Det er denne type af leads, som din virksomhed higer efter at skaffe.

3 geniale tips til at styrke din B2B-leadgenerering

Her får du tre geniale tips, der med stor sandsynlighed kan hjælpe dig med at skaffe flere B2B-leads.

  1. Hovedformålet er, at du gerne vil konvertere leads til kunder. Men for, at din salgstragt kan være effektiv, er du afhængig af at få de rigtige leads igennem – og det er her marketing spiller en vigtig rolle. Kvaliteten af dine leads, skabt af marketing, har en direkte forbindelse til effektiviteten i salg. Du ønsker jo, at dit salgsteam skal være vedholdende og ikke give op efter en samtale længere nede i tragten. Hvis dette fastholdes, begynder det at rykke. Så det handler om at være tålmodig og ikke miste dine leads. Forstå derfor din salgstragt og optimér den.
  • En anden ting er, at marketingfolk skal bidrage med leads til salgstragten. Content marketing er ikke just en døgnflue, så opret og del effektivt indhold. Dette er dit værktøj til at overbevise din målgruppe om at blive kunde. Hvis ikke dette sker, kan der opstå problemer længere nede i din pipeline. Husk på, at de bedste leads er dem, der allerede har interageret. Der er mange at vælge mellem, men du har også kun brug for de helt rette leads for at vækste. For at finde de rette leads, hedder løsningen leadscoring. Dette hjælper dig med at differentiere og prioritere de leads, der skal sendes videre til salg. Så fokusér dit arbejde, og tænk i kvalitet frem for kvantitet.

Brug tid på at overvåge din forretning i henhold til omtale, på forskellige platforme og diverse forums. I takt med at din virksomhed vækster, følger der typisk også en del omtale med. Det er ganske enkelt; deltag f.eks. i en diskussion eller to på de sociale medier, omhandlende din virksomhed eller dets produkter. Som sagt, vær opmærksom på din omtale og følg op på det, ved at indgå i dialoger med potentielle leads.

Related posts